• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5330 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۳۰ مهر

هشدار جدي معاون نيروي زميني سپاه به باكو

با تغيير مرزها برخورد مي‌كنيم

اگر راه‌هاي چندين هزارساله اتصال ايران به اروپا خدشه‌دار شود، ما حساس هستيم

در شرايطي كه ايران اين روزها با حساسيت‌هاي بيشتري مرزهاي زميني‌اش با جمهوري آذربايجان و ارمنستان را تحت نظر گرفته است، سردار پورجمشيديان گفت: امروز اگر بخواهد تجاوزي صورت گيرد و مرزهاي ما تغيير كند و راه‌هاي چندين هزار ساله اتصال ايران به اروپا را خدشه‌دار كنند، ما حساس هستيم و برخورد خواهيم كرد. معاون هماهنگ‌كننده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: تغيير مرزها بسيار مهم است؛ كشور آذربايجان به دنبال آنچه بود به آن رسيد و قره‌باغ آزاد شد و ما هم تبريك گفتيم اما امروز اگر بخواهد تجاوزي صورت گيرد و مرزهاي ما تغيير كند و راه‌هاي چندين هزار ساله اتصال ايران به اروپا را خدشه‌دار كنند، ما حساس هستيم و برخورد خواهيم كرد. سردار علي‌اكبر پورجمشيديان در سخنراني پيش از خطبه نماز عبادي و سياسي جمعه تبريز كه با حضور پرشكوه نمازگزاران در مصلاي اعظم امام خميني (ره) برگزار شد، اظهار داشت: از مردم آذربايجان و مرزنشين كمال تشكر را دارم كه ما را در برگزاري رزمايش ياري كردند.
وي با بيان اينكه تاريخ آذربايجان يك تاريخ مهم براي مردم است، تصريح كرد: جوانان تاريخ را مطالعه كنند؛ زيرا تاريخ چند سال اخير كشور بسيار مهم بوده و درس‌هاي بزرگ را مي‌دهد. تاريخ حكومت صفوي و نحوه شكل‌گيري جنگ چالدران را مطالعه كنيد و ببينيد هزاران جوان جان خود را به خاطر سرزمين فدا كردند. مطالعه تاريخ نشان خواهد داد كه چه‌ كساني دوست و چه‌ كساني دشمن بودند و چه جنايت‌هايي به مردم شريف انجام گرفته است. جوانان جنگ اول ايران و روس و عهدنامه گلستان را با دقت مطالعه كنند. جنگ‌هاي عباس‌ميرزاي قاجار را مطالعه كنيد زيرا مطالعه اينها براي اينكه براي كشور و مرزهاي‌مان چه تصميمي بگيريم بسيار اهميت دارد. وي با تاكيد دوباره به مطالعه تاريخ جنگ جهاني دوم و كارهاي پليدانه انگليس گفت: اگر به جلفا مي‌رويد و پل آهنين را مي‌بينيد دقيقا همان سه شهيد گواه تاريخ هستند. طي جنگ‌هاي دوران قاجار و قبل و بعد از آن بخش‌هاي زيادي از كشورمان جدا شده‌اند.
برخورد قاطعانه مي‌كنيم 
وي با اشاره به رزمايش يك هفته‌اي نيروهاي زميني در منطقه ارس گفت: اين گوشه‌اي از توانايي نيروهاي مسلح بود به‌طوري‌كه نيروهاي مسلح با توكل بر خدا و اتكا به نيروهاي نخبه خود و تجهيزات به‌روز بومي در حال خدمت‌رساني است. پهپاد پيشرفته و انتحاري شناسايي و رزمي انواع موشك، سلاح و تجهيزات و ماشين‌آلات زرهي و رزمي از جمله برنامه‌هاي اين رزمايش بود كه به نمايش گذاشته شد كه اكثرا براي دو استان آذربايجان‌شرقي و اردبيل بود. در اين رزمايش اولا بيش از صدها دستگاه ماشين‌آلات دستگاه‌هايي كه بخش عظيمي از آن براي خود دو استان آذربايجان‌شرقي و اردبيل بود مورد استفاده قرار گرفت و دوما ستون بزرگ ماشين‌آلات و تجهيزات نظامي كه بيش از سيصد كيلومتر طول اين ستون بود به سمت مرز حركت كرد و با استقبال مردم روبرو شد. مردم اين منطقه گوسفند قرباني كرده و شيريني پخش مي‌كردند و ما دست‌بوس اين مردم شريف مرزنشين هستيم. پيام اين رزمايش نسبت به دوستان و كشورهاي همسايه پيام دوستي و همكاري و صلح است و نسبت به دشمنان ما كه در بخش‌هاي از كشورهاي همسايه ما حضور نحس دارند و مي‌خواهند فتنه در كشورمان ايجاد كنند، بدانند كه در هر نقطه از اين سرزمين كه باشند با مشت محكم و گره كرده ما روبرو خواهند شد از اين‌رو بايد تكليف خود را مشخص كنند.
پورجمشيديان ادامه داد: كشورهاي همسايه ادعا كردند كه حضور صهيونيست‌ها توهمي است كه ايران دارد و ما هم مي‌گوييم اميدواريم كه اين توهم باشد زيرا اگر واقعيت داشته باشد تبعات حضور رژيم صهيونيستي را خواهند ديد و در زمان خودش بايد پاسخگو باشند. وي با تاكيد بر اينكه امنيت مردم مرزنشين براي ما مهم است و منافع حياتي و اقتصادي براي ما مهم بوده و جزو خط قرمز است، گفت: امروز عملا اخطار داديم كه حضور نيروهاي مسلح در منطقه مرزنشين حاكي از اين اهميت است. مردم كشورهاي آذربايجان و ارمنستان تهديدي براي ما نيستند بلكه همسايه ما هستند ولي آنچه تهديد است اتفاقاتي است كه آنجا مي‌افتد و حضور صهيونيست و ناتو در آنجاست كه ما از كنار اين ‌موضوع نخواهيم گذشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون